lang

lang

66p

269 comments posted · 16 followers · following 0

430 weeks ago @ http://gerai3abdul.blo... - Umngok Tewas Peperanga... · 3 replies · +1 points

Kisah dalam bilik darjah 1mehsia

guru: murid2, dengar dengan teliti dan fahamkan apa yang cikgu nak sampaikan ya...
murid: (anggukkan kepala tanda faham)
guru: kisahnya begini... pada satu hari mat toron terjumpa nota di atas peti besinya... nota tu berbunyi begini... "Atan tidak curi duit di dalam peti besi ini". mat toron mendapati peti besinya telah kosong. Cikgu mahu murid2 huraikan maksud nota tersebut? boleh tak?

apa huraian anda?

431 weeks ago @ http://gerai3abdul.blo... - Analisis Medey Untuk U... · 1 reply · +4 points

sketsa rakyat 1mehsia (SR1m)

dalam pesawat penerbangan pulang ke epot pj

kepten bijan: medey..medey..medey.. pesawat dalam kegawatan... empat injin tak berfungsi... empat injin tak berfungsi... minta bantuan... minta bantuan...
1st offficer nidihum: tuan, biar saya yang minta bantuan... traffic controller kat epot tu sy cukup kenal...
kepten bijan: suke ati kau lah... cepat... pesawat nak terhempas nih...

1st officer nidihum: madey..madey..madey... tolonglah bagi idea sikit, pesawat kami olang aling ni... penumpang kelam kabut... kami perlu mendarat dengan selamat... bini kami sapa nak bela, anak2 sapa nak bagi makan kalau kami mati... madey..madey..madey...

traffic controller mehdey: epot pj ke pesawat br1... TC mehdey bercakap... sila maklum kesulitan....
1st officer nidihum: pesawat br1 terima... enjin tak berfungsi... enjin tak berfungsi...
traffic controller mehdey: dapat laporan... minyak pesawat tidak mencukupi... bayar ciput isi ciput... mana kapten bijan belanjakan duit minyak pesawat?

kapten bijan: epot pj... ini kapten cakap... aku tak belanjalah... bini aku yang gasak... saat mcm ni jangan nak salahkan aku... bagi cadangan nak selamatkan pesawat udah lah....
traffic controller mehdey: diterima... turun ketinggian 10 dan arahkan pramugari buka pintu pesawat... minta semua penumpang keluar dari pesawat... dengan berat yang kurang pesawat boleh sampai ke epot pj dengan selamat....

kapten bijan: diterima... kami akan arahkan penumpang keluar dari pesawat... pesawat perlu diselamatkan... kami juga tidak mahu kehilangan jawatan... over and out.

431 weeks ago @ http://gerai3abdul.blo... - BERSIH3.0: HIDUP DEMOK... · 5 replies · +1 points

(petikan dari handsard bil 67 disember 2009)

Datuk Wira Abu Seman Yusop: Terima kasih Tuan Yang di-Pertua. Sehubungan
dengan rakyat Malaysia yang mempunyai dua citizenship di mana kerajaan Malaysia mengambil
serius dalam perkara ini dan jika mendapat maklumat berkaitan dengan mana-mana
warganegara yang memiliki dua citizenship, maka kewarganegaraan Malaysia akan dibatalkan.

atan : hey baiya.. seronok ka tinggal sini malaysia
bangla: saya ada hati punya dalam besar sama 1malaysiia.
atan : pe hal lak baya cakap itu mcm?
bangla: saya sini mari mau kirja... belakang paspot suda mati... saya manyak takut... tp skarang tara takut... lagi heppy ada.
atan : baiya ckp ape ni... ko jgn buat aku pening, nanti aku seligi baru tau...
bangla: jangan mara abang... sy ada cakap butul abang... dia worang ada bagi tolong sama saya... saya kasi itu paspot mau chop, belakang dia kasi sama itu kad ic jugak... ada saya punya gambar dalam... srupa abang punya kad jugak...
atan : eh! merepek lak bangla ni... nak kene lesing agaknya...
bangla: jangan itu mcm abang... itu worang banyak baik... saya tarak wang kasi... dia itu borang kasi... itu worang suruh sama saya sain jugak..
atan : oh! macam tu... kalau gitu baiya... aku nak gi mintak kerakyatan bangladesh lah...

berdasarkan handsard di atas, adakah anda yakin atan akan dapat menjadi warga bangladesh dan malaysia. Dan adakah mat bangla itu akan dilucutkan kewarganegaan bangladeshnya? kami tunggu pandangan anda....

431 weeks ago @ http://gerai3abdul.blo... - BESIH 3.0: WAJAR DIGER... · 0 replies · +1 points

atan... cukup la ko keje kat sini... nanti idak meriah pulak kat gerai ni kalau ko lompat sana sini.... kahkahkah

431 weeks ago @ http://gerai3abdul.blo... - BESIH 3.0: WAJAR DIGER... · 1 reply · +3 points

boleh ke cik aenys... syarat2bya kena sama dengan syarat2 nak jadi ahli umngok... kene padai kipas, kene pandai bedek, kena pandai kira kos misyen.. urat tengkok kena betul2 longgar supaya kerap angguk2 tapi sendi leher kena ketat sebab dilarang geleng2... kehkehkeh

431 weeks ago @ http://gerai3abdul.blo... - BESIH 3.0: WAJAR DIGER... · 1 reply · +2 points


ketua pemeriksa: semua diminta berdiri... sy ulang semua diminta berdiri...
bebudak muda : kenapa kena berdiri tuan... kan senang jika kami duduk...

ketua pemeriksa: saya arahkan kamu berdiri... kamu tak tahu lagi ke, di Knesset ahli2 telah meluluskan undang2 anti duduk berlonggok2 dikawasan lapang?
bebudak muda : ye ke mcm tu tuan?... suda tukar ka?... tak boleh duduk... kena berdiri?...

ketua pemeriksa: memang betul... selepas Knesset luluskan, kami terpaksa membuang bangku dan kerusi ditempat awam, dalam bas, keretapi juga teksi... selain itu duduk di lantai, di tanah dan di rumput juga tidak dibenarkan... semua kena berdiri. kalau penat boleh berbaring...

bebudak muda : kena berdiri jugak ke tuan?...
ketua pemeriksa: ya! berdiri sekarang atau kamu akan didakwa kerana duduk beramai2 dibawah undang2 anti duduk...

berhimpun dah tak boleh... lepas ni duduk berhimpun pon tak boleh... apa kata berbaring berhimpun?

431 weeks ago @ http://gerai3abdul.blo... - BESIH 3.0: WAJAR DIGER... · 6 replies · +2 points

sok sek sok sek rakyat 1mehsia

Intebiu keje

pemuda: saya nak mohon keje encik...
Sidekick: nak mohon keje?... keje apa yang ko pandai buat?
pemuda: mcm2 encik... dari peon sampai ke tugas2 khas....
Sidekick: tugas2 khas?... apa yang kamu tahu tentang tugas2 khas... ingat senang ke tugas khas tu.. dengar nama je dah gah tau.. special task force...
pemuda: senang je encik... nenek saya pon boleh buat keje tu...
Sidekick: cuba bagi contoh keje tugas2 khas pada saya...
pemuda: mcm2 encik.... misalnya jual i.c., data entry pengundi hantu, main c-empat, broker katak...
Sidekick: ok..ok..ok... cukup tu... awak diterima bekerja... sbb awak tahu semua rahsia kami...

431 weeks ago @ http://gerai3abdul.blo... - BERSIH 3.0 TASK FORCE ... · 1 reply · +2 points

hahaha... script writer kisah rakyat 1mehsia....

431 weeks ago @ http://gerai3abdul.blo... - BERSIH 3.0 TASK FORCE ... · 0 replies · +2 points

I like!!!

431 weeks ago @ http://gerai3abdul.blo... - Suara Rakyat terus Maju!! · 0 replies · +2 points

bak pepatah melayu: melepaskan betuk ditangga (bukan batuk ye) - membuat kerja sekadar buat supaya orang tak kutuk... supaya menjadi bukti kononnya perihatin, supaya rakyat nampak yang baik tu pihak mereka.... bila nak bahas guna speaker kampung sebagai perisai... tahu ke speaker kampung tu cam ne? speaker yang ada kat menara mesjid... kalau speaker kampung bunyinya lebih kuat dan lantang, boleh dengar sampai jauh nuu....